ЗАРУБІЖНІ ПРАКТИКИ ФОРМУВАННЯ КЛАСТЕРНИХ СТРАТЕГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2409-6857.2024.2(64).53-58Ключові слова:
зарубіжний досвід, кластерні стратегії, практика аграрного господарювання, винні кластери, бізнес-процеси, брендингові спеціалізації, маркетингові стратегії, регіонАнотація
У статті науково-обґрунтовано особливості побудови світових моделей зміцнення регіональних
брендових спеціалізацій на основі задіяння кластерного підходу. Метою наукового пошуку є дослідження
особливостей формування кластерних стратегій розвитку розглядуваних крізь призму зарубіжних
практик. Вагомого значення набуває розробка маркетингових стратегій і брендингу, реалізація яких
сприятиме забезпеченню збалансованого економічного зростання регіонів та розвитку місцевих спільнот.
Узагальнено досвід з формування інноваційних моделей зі зміцнення брендових спеціалізацій регіонів,
зокрема винних кластерів, використовуваних провідними країнами світу для забезпечення розвитку
брендингу аграрних регіонів. Проаналізовано особливості діяльності загальновідомих у світовому вимірі
винних кластер них утворень, зокрема тосканського, чилійського, французького і каліфорнійського
виноробних кластерів. Окреслено основні напрями їх спеціалізації і складові забезпечення успіху