ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2409-6857.2022.1(59).79-84Анотація
Доведено вплив соціально-психологічного клімату на ефективність роботи персоналу, прибуток компанії, формування бренду роботодавця. Виокремлено основні види спрямованості соціально-психологічного клімату: позитивний (сприятлива або здорова атмосфера); негативний (несприятлива або нездорова атмосфера); нейтральний (чітко невизначена атмосфера). Досліджено основні ознаки
сприятливого та несприятливого соціально-психологічного клімату в колективі. До компонентів задоволення працівників соціально-психологічним кліматом в колективі компанії віднесено: вдалий вибір фаху, цікавість змісту роботи, успішність в роботі, доброзичливість і взаємодопомога у колективі, система мотивації, емоційна стабільність, об'єктивне оцінювання, компетентність та рівень професійних здібностей. Запропоновано розглядати чинники впливу на формування соціально-психологічного клімату через призму макро- та мікросередовища. Серед найбільш впливових чинників на соціально-психологічний клімат в умовах пандемії означено умови праці, рівень задоволення від роботи
та характер комунікаційних зв’язків в колективі.
Ключові слова: атмосфера в колективі, ефективність, соціально-психологічний клімат, трудовий колектив