СТРАТЕГІЧНІ ФАКТОРИ СИСТЕМНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІСТРАТЕГІЧНІ ФАКТОРИ СИСТЕМНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Василь Петрович Мікловда д.е.н., проф., член-кор. НАНУ, завідувач кафедри економіки і підприємництва, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна
  • Василь Васильович Ластівка студент магістерської програми ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна
  • Даніел Юрійович Ціпле студент магістерської програми ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна
  • Тетяна В’ячеславівна Кадар студентка магістерської програми ДВНЗ «Ужгородський національний університет»,, Україна

Ключові слова:

стратегічне управління, підприємництва діяльність, маркетинг, конкуренто-спроможність, система, розвиток.

Анотація

В статті доведено, що розвиток підприємницької активності базується на дії та взаємодії двох груп факторів, які в залежності від місця їх застосування поділяються на внутрішні та зовнішні. Стратегічне управління розглядаємо як внутрішній чинник, виникнення якого й організація функціонування здійснюється в межах бізнесу при спрямованості як на внутрішній потенціал, так й на зовнішні оточення. Другим системним фактором розвитку бізнесу виділено маркетинг, сферою імплементації якого є навколишнє оточення. Маркетинг як фактор конкурентоспроможності в даному контексті представляє собою системний підхід до взаємодії внутрішніх можливостей бізнесу з його зовнішнім потенціалом, гармонічність та ефективність якої заперечується стратегічним управлінням. Маркетинг та стратегічне управління – це діалог внутрішнього та зовнішнього середовища підприємницької структури з приводу формування довгострокових конкурентних переваг. Для активізація системних факторів рекомендовано: вдосконалити інституційну базу підприємництва, сформувати в країні стратегію підготовки управлінських кадрів.

Посилання

Aaker, D. A., McLoughlin, D. (2010). Strategic Market Management. Global Perspectives. West Sussex: John Wiley & Sons Ltd.2.

David A Reid, Richard E Plank, J David Lichtenthal. (2003) Fundamentals of Business Marketing Research.

Dillerup, R., Stoi, R. (2006). Unternehmensführung. München: Vahlen.

Godfrey, R., Strategic Management: A Critical Introduction [E-book edition], Oxon, Routledge, 2016.

Hague,P.N., Hague, N. and Morgan, C-A. (2013) Market Research in Practice: How to Get Greater Insight From Your Market, London, Kogan-Page. pp 19-25.

Lopes Quinones. Principles of Marketing. Retrieved from URL: https://www.slideshare.net/JohemieLopezQuinones/principles-of-marketing-for-grade-12-students-778972487.

Latynin К. (2017). Advantages and Problems of Strategic Management in Ukraine. Strategichny`j rozvy`tok organizaciyi, mist ta regioniv: zbirny`k materialiv Mizhnarodnoyi naukovo-prakty`chnoyi konferenciyi. UzhNU.

Lesonsky R. 4 MARKET FACTORS YOU SHOULD MONITOR FOR BUSINESS SUCCESS. – Retrieved from URL: HTTPS: //WWW.AMERICANEXPRESS.COM/US/SMALL-BUSINESS/OPENFORUM/ARTICLES/MONITOR-MARKET-FACTORS-BUSINESS-SUCCESS/

Mihran Kalaydjian. Critical Success Factors of a Business Development Project. Retrieved from URL: https://www.linkedin.com/pulse/critical-success-factors-business-development-project-kalaydjian/

Spencer D. Marketing strategy principles revealed. Retrieved from URL: https:/ /www.slideshare.net/angelntowle/marketing-strategy-principles-revealed

West, D., Ford, J. and Ibrahim, E. (2010). Strategic Marketing: Creating Competitive Advantage. Oxford, Oxford University Press, p. 22

Viktoriia Hotra (2015) Analiz zarybizhnoho dosvidy zabespechennya inovaciinoho rozvytky ekonomyky. [The Analysis of the international experience of the innovative development of economy]. PROBLEMY` I PERSPEKTY`VY` EKONOMIKY` TA UPRAVLINNYa [in Ukranian].

Zarichna O.V.(2014) Pidvyshchennia konkurentospromozhnosti rehionu [Improvement of Regional Competiticves]. Naukovyi visnyk KhDU [in Ukranian].

. Ly`pchuk, R. P. Dudyak, S. Ya. Bugil`, Ya. S. Yany`shy`n . (2012) Marketing: navch. pos.L`viv: «Magnoliya 2006» [in Ukranian].

Moshak S.M., Miklovda V.P., Shandor F.F., Kubinii N.Iu., Kubinii V.V. (2017). Stratehichne upravlinnia konkurentospromozhnistiu: systemnyi metod ta ekzystentsialna ekspozytsiia: monohrafiia. [Strategic Management of Competitiveness System Method and EWxistenal Exposition]. Mukachevo: Karpatska vezha [in Ukranian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-30

Номер

Розділ

Розділ 3. ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ І ГАЛУЗЕЙ