МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ЦІНИ НА ІННОВАЦІЙНИЙ ПРОДУКТ НА ОСНОВІ ІНФОРМАЦІЇ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ

Автор(и)

  • Микола Іванович Бондар д.е.н., професор, декан обліково-економічного факультету, ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана», м. Київ, Ukraine
  • Наталя Юріївна Єршова к.е.н., доцент, доцент кафедри економічного аналізу та обліку, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут». м. Харків, Ukraine

Ключові слова:

ціна, інформація стратегічного управлінського обліку, параметричний метод, інтегральний показник інноваційності продукту

Анотація

У статті запропонований методичний підхід до формування ціни на інноваційний продукт на основі інформації стратегічного управлінського обліку. На прикладі наведено послідовність і алгоритм ціноутворення експертним методом. Результати розрахунку параметричної ціни нового продукту дозволяють зробити висновки щодо окупності витрат на його розробку і/або впровадження (за прийнятний термін), забезпечення необхідної норми прибутковості та ін.

Посилання

Furdas, B.V.(2008). Obgruntuvannia efektyvnosti innovatsiinoho produktu na osnovi operatsiinoho vazhelia

[Justification of the effectiveness of the innovative product based on the operating leverage]. Naukovyi visnyk NLTU –

Scientific herald of NLTU, Issue 18. 283-287 [in Ukrainian].

Kataiev, A.V., & Yurynets, O.V. (2009). Problemni momenty rozrobky ta vprovadzhennia istotnykh

produktovykh innovatsii: finansovyi aspekt [Problematic moments of developing and implementing essential product

innovations: financial aspect]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». – Bulletin of the Lviv

Polytechnic National University. Ser. «Economics», 121-128 [in Ukrainian].

Chorna, M.V., & Hlukhova, S.V. (2012). Otsinka efektyvnosti innovatsiinoi diialnosti pidpryiemstv [Evaluating

the effectiveness of innovation activity of enterprises]. Kharkiv : KhDUKhT [in Ukrainian].

Chyzh, V.I., & Mazeikyna, O.O. (2010). Stratehichnyi upravlinskyi oblik innovatsiinoi diialnosti [Strategic

management accounting of innovation activity] Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia –

Herald of the East Ukrainian National University. V. Dal, №11 (153), 25-34 [in Ukrainian].

Liba, N.S. (2012). Statehichnyi upravlinskyi oblik innovatsiinoi diialnosti [Strategic management accounting of

innovation activity]. «Ekonomichni nauky». Seriia «Oblik i finansy». – «Economic Sciences». Ser. «Accounting and

Finance». – Issue 9 (33). – Part. 2, 34-40 [in Ukrainian].

Levytska, O.O. (2008). Kontseptualni osnovy upravlinskoho obliku vytrat vyrobnytstva na etapakh pidhotovky

innovatsiinoho produktu [Conceptual bases of managerial accounting of production costs at the stages of preparation of

an innovative product]. Naukovi zapysky. Seriia «Ekonomika». – Proceedings. Ser. «Economics», Issue 10. – Part. 2,

-188 [in Ukrainian].

Ermakova, N.A. & Gafurova, G.G. (2009). Uchetno-analiticheskoe obespechenie innovacionnoj dejatel'nosti

[Registration and analytical ensuring innovative activity]. Jekonomicheskij analiz: teorija i praktika. – Economic

analysis: theory and practice, 14, 95-97 [in Russian].

Summons, K. (1982). Strategic management accounting for pricing: a case example – Accounting and Business

Research, 12.

Cooper, R., & Kaplan, R.S. (1988). Measure costs right: make the right decisions. Harvard Business Review

October.

Bromwich, M. (1990). The case for strategic management accounting: the role of accounting information for

strategy in competitive markets. – Accounting, Organisations and Society – Vol. 15, №½ , 27-46.

Lord, B. (1996). Strategic management accounting: the emperor's new clothes? –Management Accounting

Research, Vol. 7, №3, 347-66.

Ofitsiinyi sait Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [Official site of State Statistics Service of Ukraine].

ukrstat.gov.ua Retrieved from http://ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].

Usherenko, S.V. (2014). Innovatsiino-investytsiina diialnist ukrainskykh pidpryiemstv: analiz suchasnoho stanu

i vyznachennia priorytetiv aktyvizatsii [Innovative and investment activity of Ukrainian enterprises: analysis of the

current state and determination of priorities of activation]. Ekonomichnyi chasopys – XXI – Economic Newsletter-XXI,

(2), 56-59. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecchado_2014_7-8%282%29__15 [in Ukrainian].

Beztsennaya, E.F. (2014). Uchetnye funkcii v sisteme strategicheskogo upravlenija mnogoprofil'nyh biznesstruktur

[Registration functions in the system of strategic management of versatile business structures]. Vestnik

professional'nyh buhgalterov – Messenger of professional accountants, 6, 41-48 [in Russian].

Hrabovetskyi, B.I. (2010). Metody ekspertnykh otsinok: teoriia, metodolohiia, napriamky vykorystannia

[Methods of expert assessments: theory, methodology, directions of use]. Vinnytsia: VNTU [in Ukrainian].

Rudenko, V.M. (2012). Matematychna statystyka [Mathematical statistics]. Kyiv: Center for Educational

Literature [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 6. БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК І АУДИТ