DOI: https://doi.org/10.24144/2409-6857.2018.1(51).186-190

ОКРЕМІ АСПЕКТИ КОМУНІКАЦІЙНИХ ФУНКЦІЙ УПРАВЛІННЯ НА ЗАСАДАХ ОПТИМІЗАЦІЇ

Михайло Васильович Газуда, Мирослава Романівна Стеців

Анотація


У статті розглянуто окремі аспекти комунікаційних функцій управління на оптимізаційних засадах. Зазначено, що з метою оптимізації комунікаційних функцій управління підприємству потрібно розробити оптимальну модель комунікативних зв’язків, яка уможливить реалізацію окреслених цілей, забезпечуючи при цьому працівників необхідною інформацією і водночас зніме інформаційне перевантаження з керівника. Розглянуто найбільш поширені типи комунікаційних бар’єрів: особисті, фізичні, організаційні, тимчасові бар’єри та комунікаційні перевантаження, запропоновано методи їх уникнення задля створення оптимальної комунікативної функції управління. Окреслено проблемні питання реалізації комунікаційного менеджменту, вирішення яких сприятиме підвищенню рівня професійної підготовки управлінця, що дасть йому можливість адекватно та якісно виконувати власні обов’язки приймаючи виважені управлінські рішення.

Ключові слова


комунікаційні функції; формування процесу управління; оптимальна модель комунікативних зв’язків; типи комунікаційних бар’єрів; комунікативні можливості.

Повний текст:

PDF

Посилання


REFERENCES

Andruschenko, N.O. (2008). Formuvannya komunikatyvnoyi kompetentsiyi u protsesi pidhotovky maybutnikh menedzheriv [Formation of communicative competences in the process of preparing future managers]. Nauk. zap. Vinnyts. derzh. ped. un-tu im. M. Kotsyubyns‘koho. Ser. Pedahohika i psykholohiya – Scientific journal of Vinnytsia State Pedagogical University of M. Kotsyubinsky. Ser. Pedagogy and psychology, 23, 154-158 [in Ukrainian].

Zhyhailo, N. (2012). Komunikatyvnyy menedzhment: navch. pos. [Communication management: tutorial]. L.: LNU of I. Franko [in Ukrainian].

Liubchenko, N.L. (2013). Systema komunikatsiynoho menedzhmentu pidpryyemstva [Communication management system of an enterprise]. Ekonomika ta konkurentospromozhnist‘ pidpryyemstva – Economy and competitiveness of an enterprise, 10 (48), 40-45 [in Ukrainian].

Muradova, L.A. & Kovaliova, V.I. (2012). Rozvytok komunikatyvnoyi kompetentnosti kerivnyka [Development of manager‘s communicative competence]. Repozytoriy Kharkivs‘koho natsional‘noho universytetu – Repository of Kharkiv National University. Retrieved from: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/bitstream/ [in Ukrainian].

Pryzhyvara, S.V. (n.d.). Upravlinnya yak spetsyfichnyy vyd diyal‘nosti [Management as a specific type of activity]. Retrieved from: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2012-1/doc/1/07.pdf [in Ukrainian].

Tailor, F. (1991). Pryntsypy nauchnoho menedzhmenta [Principles of scientific management]. M.: Kontrolling [in Russian].

Yarkina, N.M. (2014). Upravlinnya pidpryyemstvom yak ekonomichna katehoriya (teoretychni aspekty) [Management of an enterprise as economic category (theoretical aspects)]. Derzhava ta rehiony. Seriya: Ekonomika ta pidpryyemnytstvo – State and regions. Series: Economics and Business, 1(76), 130-136 [in Ukrainian].