СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2409-6857.2024.1(63).194-200Ключові слова:
стратегічний розвиток, воєнний стан, підприємництво, сучасні виклики, невизначеність, стратегічне планування.Анотація
У контексті воєнного стану, сектор підприємництва в Україні стикається з критичними проблемами, включно зі зменшенням виробничих об'ємів, перебоями в логістиці та ланцюгах постачання, фінансовою нестабільністю та збільшенням кількості ризикових ситуацій. Стратегічне направлення розвитку підприємств у таких умовах є особливо складним через обмеження у переміщенні, комунікації та доступі до ресурсів. Ціллю дослідження є аналіз вирішальних аспектів та факторів, що впливають на стратегічний розвиток українських підприємств під час та після воєнного стану. У статті досліджуються різноманітні виклики, які підприємства можуть зустріти, зокрема обмеження ресурсів, невизначеність, посилене регулювання, комунікаційні труднощі, питання безпеки та негативний вплив на репутацію. Також висвітлено головні бар’єри для бізнес-розвитку з точки зору представників підприємств різних форм власності. Розвиток підприємств у таких умовах вимагає детального розгляду цих і інших викликів та готовності до адаптації за непередбачуваних обставин. У статті пропонуються напрями для подолання цих складнощів, зокрема розроблення детального та адаптивного стратегічного плану, підтримання ключових операцій, дослідження нових можливостей для росту та інновацій, встановлення міцних взаємовідносин зі стейкголдерами, дотримання законодавчих вимог та пріоритетність корпоративної соціальної відповідальності. Втілення цих стратегій дозволить підприємствам ефективно протистояти труднощам, пов’язаним з воєнним станом, та зберігати конкурентоспроможність на ринку. Доведено, що стратегічний розвиток підприємств в таких умовах потребує ініціативного та гнучкого підходу, зосередженого на інноваціях, партнерстві, дотриманні нормативних вимог, ефективних комунікаціях та постійному моніторингу.