СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМ КАПІТАЛОМ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2409-6857.2023.1(61).39-43Анотація
Дано визначення поняття «інтелектуальний капітал», його відмінності від «інтелектуальної власності» та «нематеріальних активів», виокремлено його специфічні, відмінні риси.
Підкреслено значення необхідності розробки стратегії розвитку вітчизняних підприємств у сучасних умовах та особливо у повоєнний час.
Враховуючи основні функції управління інтелектуальними процесами та застосовуючи функціональний підхід, виділено і охарактеризовано наступні види стратегій управління інтелектуальним капіталом на підприємстві: управлінсько-аналітична, підвищення ефективності інтелектуального потенціалу, трансформації та цілепокладання, соціального розвитку.
Визначено тісний взаємозв’язок між усіма стратегіями управління інтелектуальним капіталом, котрий обумовлений загальною стратегією та системою управління, яка у свою чергу спрямована на підвищення ефективності діяльності підприємства.
Узагальнено, що розробка та реалізація стратегії управління інтелектуальним капіталом повинні мати шість етапів, дано характеристику кожному з них; сформульовано концептуальні положення стратегічного управління інтелектуальним капіталом.
Ключові слова: управління, стратегія, інтелектуальний капітал, конкурентні переваги.