ІНТЕГРАЦІЯ КОУЧИНГУ В ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ОПЕРАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ДЛЯ РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СПІВРОБІТНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2409-6857.2025.2(66).144-148Ключові слова:
коучинг, коуч, коучинговий підхід до управління персоналу, інноваційні методи, операційний менеджмент, тренер, консультант, тренер, настановник, продуктивністьАнотація
статті розглянуто особливості походження терміну «коучінг», характеристика коуча, як особистості, а також обгрунтована порівняльна характеристика терміну з різних підходів: менеджменту, філософії, психології, педагогіки, спорту. Важливість коучинг-методик у застосуванні в інноваційних методах операційного менеджменту як інструменту для розвитку компетентностей співробітників, підвищення їхньої продуктивності та адаптації, а також як спосіб прискорити досягнення управлінських цілей.
Мета статті полягає у визначенні та обґрунтуванні сутності поняття «коучінг», «коуч», а також у розкритті можливостей його інтеграція в інноваційні методи операційного менеджменту в управлінні персоналом підприємства. У статті подане походження та хронологія використання терміну у контексті різних сфер суспільства, зокрема менеджменту організацій. Наголошено, що використання коуч-методики допомагає розкриттю потенціалу особистості для максимізації власної продуктивності та ефективності. Обґрунтовано, що коучинг більше допомагає особистості навчатися, ніж вчить, тобто як управлінська техніка. Акцентовано, що яка застосовується в певних обставинах, а також як метод менеджменту в контексті взаємодії з людьми, а також як спосіб мислення особистості. Визначено напрями подальших досліджень, зокрема розвиток коучингу та його особливостей застосування у діяльності організації, дослідження міжкультурної практики впровадження коучингових методів у розвиток особистості (працівника, менеджера), що сприятиме підвищеній продуктивності всієї компанії.